Tunti­kuvaukset

Tuntivalikoima vaihtelee sesongin mukaisesti

Basic

Kuntoa ja lihaskuntoa kohottava tunti ilman hyppyjä. Sykettä saadaan nostettua mm joustoja tekemällä ja lihaskunto-osuudessa käytetään käsipainoja. Tekniikkaan keskittymiselle jää enemmän aikaa , kuitenkin harjoituksissa ehditään huomioida lihasryhmät monipuolisesti. Sopii kaikille.

Jumppa-Mix

Monipuolinen koko kehon kattava tunti. Sykettä nostavat osuudet voidaan valita hyppien tai kokonaan ilman hyppyjä. Lihaskunto-osuudet käsipainoilla kiinteyttävät ja vahvistavat kehon lihaksistoa. Vatsalihasten ja venyttelyjen osuudet viimeistelevät tunnin. Sopii kaikille.

Body-Step

Alkulämmittelyn jälkeen sykettä nostavat liikkeet ja lihaskuntoliikkeet vuorottelevat. Step-lauta antaa hyvän haasteen aerobisen kunnon kohottamiselle, mutta mitään askelsarjoja ei tehdä ja käsipainot puolestaan tehostavat lihaskuntotreeniä. Sopii kaikille mutta tunnilla voit myös todella haastaa itsesi.

Step-Mix

Tunti yhdistää lihaskuntotreenin ylävartalolle ja askelluksen laudalle sarjaa rakentaen. Lämmittelyn aikana tehdään jo ensimmäinen osuus sarjasta ja välissä lihaskunto-osuus. Sen jälkeen pidempi aerobinen osuus kun sarjan kaksi seuraavaa osuutta yhdistetään kokonaisuudeksi. Tunnin lopussa toinen lihaskunto-osuus ja lopuksi venyttelyt. Tunti vaatii stepin perusaskeleiden osaamista.

Step-Battery

Alkulämmittelyn jälkeen tehdään 3:n liikkeen pattereita 3 kierrosta ja vaihdetaan patteria:
1. liike jalkalihaksille
2. liike ylävartalolle (käsipainoilla tai kahvakuulalla)
3. liike keskivartalolle
Step-lauta antaa haastetta ja nostaa sykettä, mutta mitään askelsarjoja ei tehdä. Tunnin aikana ehditään tehdä 5 tai 6 patteria. Tästä tunnista saa tehot ja maksimit irti, mutta vaihtoehtojen kautta tuntia on helppo keventää mieleisekseen joten se sopii kaikille.

Lihaskunto käsipainoilla ja/tai kahvakuulalla

Alkulämmittelyn jälkeen otetaan välineet mukaan tehostamaan lihaskuntoharjoittelua (toki osuudet voidaan tehdä myös vaikka osittain ilman välineitä oman kehon painolla). Lihaskunnossa pyritään käymään mahdollisimman kattavasti kaikki lihasryhmät läpi. Isot lihakset isommilla painoilla ja pienet pienemmillä. Sopii kaikille, tehot jokainen säätelee painovalintojen mukaan.

Keppi-RVP

Kepit välineenä lisäävät tehokkaasti liikkuvuutta ja avaavat liikeratoja. RVP nimensä mukaisesti keskittyy reisiin, vatsaan ja pakaroihin. Tunnista apua niska-hartia vaivoista kärsiville, mutta tekee hyvää ihan kaikille. Venyttelyt päättävät tunnin.

Pilates/syvävenyttely

Keskittyy keskivartalon kehon hallintaan ja syvien vatsalihasten harjoituksiin tukeutuen hengitystekniikkaan. Hoitaa ja hellii selkää sekä niska-hartia seutua. Tunnilla runsaasti liikkuvuutta ja liikeratoja avaavia liikesarjoja. Syvävenytyksiin keskitytään tunnin loppupuolella kun keho on ensin lämmitetty ja avattu pilatesharjoituksilla. Tunti auttaa tehokkaasti myös rentoutumaan.

Dance

Tanssillinen tunti, jossa musiikki tempaa mukaansa. Askeleet ovat helpohkoja , joten tarvitset vain pilkettä silmäkulmaan ja hyvää mieltä. Tunti koostuu eri rytmeistä zumban tapaan, tavallisimpia lattarit ja popin klassikot. Tällä tunnilla tyyli on vapaa. Sopii kaikille tanssin ystäville.

Ryhmäliikunnat toteuttaa: